Планує і організовує позаурочну виховну роботу з дітьми, підлітками, молоддю в освітніх установах. Вивчає індивідуальні особливості учнів, вихованців, сприяє розвитку їх здібностей, талантів, навичок самодіяльності, самоврядування, організації змістовного дозвілля і відпочинку. Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості, інших доброчинностей. Виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, стимулює дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Готує дітей, підлітків до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів, вихованців, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя. Спільно з педагогічним колективом сприяє створенню здорових, безпечних умов навчально-виховного процесу. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
Педагог-організатор вищої категорії має вищу педагогічну освіту, проявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, досконало володіє ефективними формами, методами організації позаурочної навчально-виховної роботи, забезпечує результативність, якість своєї праці, відзначається загальною культурою, високими моральними якостями.
Педагог-організатор І категорії має вищу педагогічну, гуманітарну освіту, проявляє ґрунтовну професійну компетентність, добре володіє ефективними формами, методами організації позаурочної навчально-виховної роботи, досяг результативності, якості педагогічної праці, відзначається загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи - не менше 3 років, при наявності вченого ступеня, звання - 1 рік.
Педагог-організатор II категорії має вищу педагогічну, гуманітарну, як виняток, іншу вищу освіту, проявляє достатній професіоналізм, використовує сучасні форми і методи позаурочної навчально-виховної роботи, працює продуктивно, відзначається загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи - не менше 1 року.
Педагог-організатор має вищу або середню спеціальну освіту, професійно компетентний, забезпечує нормативні рівні до організації позаурочної навчально-виховної роботи, задовольняє загальним етичним та культурним вимогам до педагогічних працівників.
І. Педагог-організатор повинен знати:
1. Основи загальнокультурної підготовки:
основні віхи історичного та культурного розвитку України;
державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.
2. Дисципліни психолого-педагогічного циклу:
основи педагогіки;
сутність процесу виховання, його загальних і конкретних цілей, завдань, організаційних форм, засобів, методів;
форми і методи виховання громадянина України;
анатомо-фізіологічні, вікові, психологічні особливості учнів;
зміст, форми і методи роботи з батьками;
зміст, форми і методи організації дозвілля дітей;
соціально-педагогічні основи профілактики правопорушень.
3. Методологію новаторсько-оригінальних дій:
наукові основи інноваційних технологій виховання;
моделі виховних систем шкіл нового типу;
педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
4. Законодавчо-нормативне забезпечення.
II. Педагог-організатор повинен володіти уміннями:
загальнопедагогічними:
а) діагностико-прогностичними:
ефективно застосовувати теоретичні професійні знання в практичній діяльності;
здійснювати аналіз методичної та іншої літератури і визначати найбільш оптимальні прийоми організації позанавчальної діяльності учнів;
розробляти необхідне методичне забезпечення позакласних виховних заходів;
вміти визначати конкретну мету виховного заходу, завдання виховного впливу;
вміти аналізувати результати своєї роботи і робити висновки щодо їх вдосконалення.
б) організаторськими:
надавати допомогу у створенні та організації діяльності дитячих організацій, об'єднань, рухів на основі співробітництва, творчої співдіяльності;
планувати і організовувати позакласну виховну роботу;
координувати діяльність організацій, об'єднань у навчальному закладі та поза ним;
спільно з педагогічним колективом розвивати мережу гуртків, клубів, об'єднань за інтересами, залучати до них дітей;
вживати заходи щодо попередження бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх.
в) фаховими:
володіти методикою організації позакласної діяльності дітей;
володіти методикою підготовки, проведення, аналізу виховних заходів;
розвивати творчі інтереси дітей, їх інтелектуальні здібності;
знати і володіти формами і засобами національно-культурного відродження школи і впровадження в життя народних традицій, звичаїв, обрядів, свят рідної мови, народної пісні тощо.
Портфоліо органів учнівського самоврядування.
Щоденник педагога-організатора.
Плани роботи (річні, місячні, тематичні).
Що контролює адміністрація закладу
Раціональне використання робочого часу.
Якість виконання основних посадових обов'язків та поточних доручень.
Планування роботи.
Результати виховних заходів.
Активність участі в громадському житті школи.
Креативність та фаховий рівень працівника.
Звіти та самоаналізи роботи.
Ретельність ведення документації.
планує роботу згідно з функціональними обов'язковими та адміністративними директивами;
перевіряє якість чергування учнів по школі;
інформує учнів та учителів про поточні позакласні та позашкільні заходи;
надає допомогу активістам у здійсненні ними громадських доручень;
слідкує за дотриманням санітарно-гігієнічних правил та морально-етичних вимог у закладі;
проводить індивідуальні чи групові заняття зі школярами згідно із планом.
планує роботу згідно з посадовими обов'язковими та адміністративними директивами;
проводить засідання одного із секторів органу учнівського самоврядування;
проводить розважально-пізнавальний захід у межах класу (чи паралелі класів, згідно плану).
планує роботу згідно з функціональними обов'язками та адміністративними директивами;
готує загальношкільний розважально-пізнавальний захід (конкурс, змагання, вікторину, дискотеку тощо);
координує роботу та сприяє організованому проведення засідання органу учнівського самоврядування;
забезпечує випуск друкованого органу учнівського самоврядування (газети, стіннівки, журналу і т.д.);
забезпечує проведення загальношкільного заходу культурно-естетичного спрямування (культпоходу, виступу артистів у межах закладу, зустрічі із відомими людьми, театральних вечорниць, виступів аматорських учнівських колективів і т.д.);
бере участь у роботі школи м/о к/к;
бере участь у методичних міських (обласних) нарадах, семінарах, конференціях.
сприяє проведенню загальношкільних учнівських зборів;
сприяє проведенню загальношкільної учнівської конференції.
проводить підсумки зробленого;
визначає перспективи діяльності на наступний семестр.
здає звіт про виконану роботу;
подає пропозиції до загальношкільного плану виховної роботи.
Основні сфери діяльності педагога-організатора
Організація учнівського самоврядування.
Організація та проведення позакласних заходів.
Забезпечення якісного рівня дозвілля школярів у позаурочний час.
Максимальне залучення учнів до усіх форм та видів позакласної роботи та позашкільної діяльності.
Освітній нетворкінг — діяльність, спрямована на обмін професійною інформацією між колегами
Усі НовиниКвітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |