Річний план роботи соціального педагога складений на основі ст. 21, 22 Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» 1999 року, відповідно до «Положення про психологічну службу в системі освіти України», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 127 від 03.05.1999 року, наказу Міністерства освіти і науки України «Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України» № 439 від 07.06.2001 року, Наказу Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук від 15 серпня 2001 року № 592/33 «Про забезпечення розвитку психологічної служби в системі освіти України та з метою забезпечення належних умов праці практичним психологам ( соціальним педагогам ) навчальних закладів», наказу Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001 року № 691 «Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти», наказів від 14.08.2000 року № 385 «Про затвердження Положення про експертизу психологічного та соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України», Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України від 3 квітня 2004 року, згідно з наказом МОН України № 554 «Про виконання рішення Колегії Міністерства освіти і науки України з питання «Про стан та подальший розвиток психологічної служби системи освіти України», наказом Міністерства освіти і науки України від 4 квітня 2007 року № 279 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2007 року № 410 «Про затвердження Державної програми протидії торгівлі людьми», Конвенції ООН «Про права дитини», Загальної декларації прав людини, листом Міністерства освіти та науки України від 25 липня 2014 року № 1/9 – 374 та інших нормативних документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.
Основною метою роботи соціального педагога є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надати їй комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини ( соціальний, психолого-педагогічний та моральний ) у її життєвому просторі.
Соціальний педагог покликаний попередити проблему, своєчасно виявити та усунути причини, які сприяють її виникненню, забезпечити профілактику різноманітних негативних явищ ( моральних, фізичних, соціального характеру ), відхилень у поведінці учнів, їх спілкуванні.
У 2017-2018 навчальному році запланована участь соціального педагога у загальношкільних і класних батьківських зборах з метою підвищення рівня психологічної компетенції батьків.
Протягом року соціальний педагог досліджував проблему : «Розвиток комунікативних здібностей дітей з метою полегшення їх адаптації до вимог суспільства».
Протягом 2022-2023 навчального року соціальним педагогом були розроблені заходи щодо роботи Ради з профілактики правопорушень для оформлення індивідуальних планів роботи з учнями, які схильні до правопорушень. Відновлювалась база даних різних категорій учнів.
На початку навчального року соціальний педагог разом з класоводами та класними керівниками склала соціальні паспорти класів та школи. Під час проведення індивідуальних бесід з класними керівниками та директором школи, були визначені діти, які безпосередньо потребують особливої уваги з боку соціального педагога. Протягом На початку навчального року соціальним педагогом відвідувались уроки з метою спостереження за поведінкою учнів, виокремлення проблем у поведінці учнів. З учнями систематично проводились групові та індивідуальні бесіди для здійснення корекційного впливу на їх поведінки на уроках, перервах та в позаурочний час.
З учнями старших класів були проведені бесіди на тему «Цінність життя». З метою профілактики здорового способу життя соціальним педагогом були проведені наступні бесіди з учнями:
- « Скажемо: СТОП ! Наркоманії, тютюнопалінню та алкоголізму» ( 9 – 11 класи)»;
- «Що тобі відомо про ВІЛ/СНІД ?» ( 10-11 класи )?
- «Шкідливість куріння» з елементом анкетування «Тютюн здоров’ю не товариш» ( 6 клас )?
- «Загроза наркотиків» ( 9-11 класи);
- «Комп’ютерні ігри. Як не нашкодити собі» ( 5 – 6 класи);
- «Пірсінг та татуювання» ( 7 клас);
- «Шлях до справжнього кохання» ( 8-11 класи) . Під час проведення бесід учням були продемонстровані відеоматеріали про шкідливість куріння, вживання спиртних напоїв та наркотиків.
З метою згуртування учнівського колективу були проведені бесіди на тему:
- «Дружба в житті людини» ( 4 клас);
- «Справжній лідер – хто він ?» ( 3 клас);
- «Порядна дитина, яка вона ?» ( 1 клас).
- «Права дитини» ( 6 клас);
- «Скажи насильству в сім’ї та школі - Ні!» ( 5-11 класи ).
- «Торгівля людьми та її причини. Як себе захистити» ( 9-11 класи).
Протягом навчального року систематично проводились бесіди з учнями, які порушують дисципліну і пропускають заняття без поважних причин. Соціальний педагог відвідував таких дітей вдома, а також відвідував батьків учнів за місцем їх роботи.
Профорієнтаційна робота з учнями 9 та 11 класів проводилася соціальним педагогом в декілька етапів та за кількома методиками. Протягом навчального року соціальний педагог залучався до виступів на педагогічних радах та нарадах при директорові:
- 5 клас – «Спілкування в житті дітей» з елементами групового анкетування батьків учнів на тему: «Чи вміє ваша дитина гідно програвати ?»
- Педагогічна рада « Психологічні аспекти активності навчальної діяльності»;
- Нарада при директорові «Про результати діагностики психічних процесів учнів початкової школи».
Індивідуальні та групові консультації соціальним педагогом проводились на таку тематику :
- проблеми навчання та виховання учнів ( педагогічні працівники);
- труднощі у спілкуванні з однолітками ( учні );
- проблеми з дисципліною та відвідування учнями уроків (педагогічні працівники, учні, батьки);
- труднощі у спілкуванні з батьками ( учні, батьки );
- сімейні конфлікти ( учні, батьки).
№ п/п | Зміст роботи | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. | Діагностичні Дослідження соціуму: - визначення та вивчення суб’єктів мікрорайону, - перелік суб’єктів соціально-педагогічної діяльності. Робота з дітьми: - складання соціального паспорту школи, класу, учнів; - діагностика раннього виявлення залежностей (тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії) та соціально-дезадаптованих учнів; - визначення соціально-вразливих груп дітей; - вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1,5,10-х класів; Робота з батьками: - складання соціального паспорту сімей «групи ризику», соціального оточення, виявлення негативних та позитивних впливів, особистісних проблем, особистісних потреб; - визначення соціально-побутових умов життя дітей-сиріт, соціального оточення, виявлення негативних та позитивних впливів, проблем, особистісних потреб; - вивчення соціально-побутових умов життя сімей, що опинилися в складних життєвих умовах та дітей «групи ризику», соціального оточення, виявлення негативних та позитивних впливів, проблем, особистісних потреб. Робота з педколективом - соціально-педагогічне дослідження за запитом адміністрації; | протягом року вересень протягом року протягом року протягом року | соц. педагог соц. педагог соц.педагог соц. педагог, класні керівники соц. педагог |
2. | Прогностичні Дослідження соціуму: - налагодження зв’язків з організаціями мікрорайону та планування спільної діяльності; Робота з дітьми: - проведення та сприяння організації шкільних форм дозвілля; - проведення опитувань, анкетувань, тренінгів, ділових ігор, круглих столів Робота з батьками : - проведення бесід та лекторіїв; - опитування, анкетування на батьківських зборах класу, школи; - сприяння організації сімейних форм дозвілля; Робота з педколективом: - участь у педрадах, консиліумах, висвітлення соціально-педагогічних питань, соціальної адаптації учнів; - на основі досліджень здійснити прогнозування соціального супроводу учнівського колективу, дітей «групи ризику» та надати рекомендації для спільної роботи з класним керівником, вчителями | протягом року протягом року протягом року протягом року | соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог |
3. | Консультативні Робота з дітьми: - консультативна робота за потребою учнів; - допомога у професійному самовизначенні учням старших класів; - консультативна робота з дезадаптованими учнями; Робота з батьками: - консультація для батьків з питань соціальної адаптації дитини до закладу виховання (освіти); - консультації для опікунів з питань захисту і охорони прав дитини; Робота з педколективом: - індивідуальні консультації для педагогічних працівників; | постійно лютий протягом року протягом року постійно постійно | соц. педагог соц. педагог, залученні організації; соц. педагог, соц. педагог; соц. педагог соц. педагог |
4. | Захисні Дослідження соціуму: - залучення організацій та установ, з якими співпрацює соціальний педагог; Робота з дітьми: - розробка програм соціального супроводу дітей та учнівської молоді, які мають проблеми, пов’язані з соціалізацією особистості; - поліпшення умов соціально-педагогічної адаптації, розвиток соціальних якостей учнів; - проведення просвітницьких заходів; - супровід у відновленні життєво важливих документів дитини; - участь на засіданні опікунської ради та в судовому процесі в ролі захисника прав дитини; Робота з батьками: - виступи на батьківських зборах, конференція з актуальних проблем захисту і прав дитини; Робота з педколективом: - участь у педагогічних нарадах та консиліумах по висвітленню соціально-педагогічних питань та інформування педколективу з питань охорони та захисту дитинства; - тренінгові заняття по формуванню позитивної психологічної атмосфери, розвитку педагогічної рефлексії, емпатії до дітей. | протягом року протягом року протягом року в разі необхідності за окремим планом за окремим графіком за окремим графіком | соц. педагог, залучені організації соц. педагог соц. педагог соц. педагог інспектор з охорони дитинства соц. педагог пед.колектив соц. педагог пед.колектив |
5. | Профілактичні Робота з дітьми: - профілактика тютюнопаління, наркоманії серед учнів; - антиалкогольна та антинаркотична просвіта (буклети, стенди); - формування в підлітків навичок здорового способу життя, негативного ставлення до наркотичних речовин, алкоголю, паління, конкурс дитячого малюнка на асфальті “Ми обираємо здоров¢я”; - профілактика і надання соціально-педагогічної допомоги дітям, які потерпають від насильства в родині та поза нею; - профілактика відхилень поведінки, ведення картотеки “важких” підлітків індивідуальна робота з ними; - проведення засідання Ради профілактики правопорушень серед неповнолітніх; - засідання комісії з питань правопорушення. | протягом року за окремим планом жовтень, квітень протягом року протягом року протягом року за окремим планом | соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог |
6. | Соціально-перетворювальні - здійснення соціально-педагогічного патронажу соціально незахищених категорій дітей; - сприяння соціально-професійному визначенню особистості та адаптації в соціумі; - взаємодія з організаціями, які надають соціальні послуги учнівській молоді. | протягом року протягом року протягом року | соц. педагог соц. педагог соц. педагог |
7. | Організаційні - планування роботи на рік, семестр, місяць, погодження планів; - систематичне оформлення необхідної документації, журналів обліку роботи, спостереження, ведення обліку дітей соціально-вразливих категорій; - добір соціально-педагогічного інструментарію; - обробка результатів соціально-педагогічних досліджень; - підготовка навчальних, розвивальних, профілактичних програм; - участь у науково-практичних конференціях, семінарах, творчих групах; - організація роботи за запитом | протягом року протягом року постійно постійно постійно за окремим планом протягом року | соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог соц. педагог |
Освітній нетворкінг — діяльність, спрямована на обмін професійною інформацією між колегами
Усі НовиниВересень 2020 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |